BMW R 1200 GS 74kW

Tyyppi: moto
Korimalli: touring
Rekisteröity: 07/2007
Moottorintyyppi: (1170 cm³, 74 kW)
Polttoaine: bensiini
Mittarilukema: 46 700 km
Vaihteisto: manuaalivaihteisto (6 käiku)
Väri: musta
Sarjanumero (VIN): WB1030...show VIN
Hinta: 8000 EUR
ALV 0% (no VAT accrue)
Tarjoushinta: 7000 EUR
ALV 0% (no VAT accrue)
Rahoitus:
127EUR/ kuukausi
käsiraha 0 EUR
No comprehensive insurance required

Varusteet

shaft, ABS jarrut

Tekniset tiedot

Moottorintyyppi

teho:74 kW
huippunopeus: 
moottorin tilavuus:1170 cm³
final drive:shaft

Polttoaine

polttoaine:bensiini
polttoainetankki:33 l

Kori

istuinpaikkoja:2

Muut tiedot

Tuotu: Ranska
Ajoneuvon sijaintikunta: Tallinn, Viro

Voin vaihtaa: Sarnases hinnaklassis ATV. Töö tegemise aparaat, mitte sport versioonid.

Ideaalne matkaratas pikemaks reisiks või niisama Eesti teedel kulgemiseks. Ratas tunneb ennast hästi kiirteedel kui ka asfalt- või kruusateelt maha keerates.
Iseloomult rahulik, kuid adrenaliinilembelisel võimaldab mütata maastikul kui tunda 3,7sec/100km/h võimekusega kiirendust.

Varustus, lisad, muu info:
Suure GSA (33l) paagi, GSA tuuleklaasi, kodarvelgede ja mitmete teiste adventure seeria lisadega ratas. Originaal muudetava mahuga BMW Vario küljekohvrid. Garmin Nüvi, mis toetab Eesti topokaarti. Kokkuklapitavad peeglid ja kukkumisel kokkuklapitavad piduriheeblid. Suured jalatoed, reguleeritava kõrgusega piduripedaal, reguleeritav tuuleklaasi kõrgendus, radiaatori kaitse, esitule kaitseklaas (millele peotäis varuklaase kaasa), erivõtmega õlikork, Heed kukkumisrauad, tagakiige kukkumispunn. 2 võtit. Velgedel rehvirõhu andurid. Ledbar "töötuli" maastikul kulgemiseks teeb ööst päeva. Kõikides tuledes säravad LED pirnid, esituledes võimsad H7 ledid.
Ratas toodud Eestisse umbes aasta tagasi.

Räägin ratta ostmise loo:
Pärast seda, kui üks ettekeeranud mammi mult kaheks aastaks sõiduisu ära võttis, lubasin endale, et järgmine ratas tuleb R1200GS. Käisin eelmise aasta sügisel pea kõiki potsensiaalseid Eestis pakutavaid selle ajastu GS-e vaatamas, mäletatavasti oli neid 8, ning ei leidnud ühtegi ratast, mis soojalt ei koliseks/logiseks või ei oleks põhja alt õline - tavaline koht, õlivanni tagumise otsa leke, peaaegu, et tüüpviga. Kummalised läbisõidud, mitmel maaletoodud rattal ilutses kellal 59 000 või teine ümmargune hoolduslähedane number. Ei lugenud mitte, kas ratas on Eestist ostetud või toodud väljast, fiktiivse hooldusraamatuga (viimased 3 hooldust täidetud sama pastaka ja samaväärse templiga kinnitatud) või puuduvate hoolduspaberitega - kõik ühesugused raiped. Peale ühe. Sõelale jäi üks ratas, mis motomanis komisjonmüügis oli. Just see sama.
Veel kodumaiste numbrimärkideta, konnaõgijate registris, täpsemalt Korsika saarelt tulnud. Mind ei paelunud mitte imelikult väike läbisõit, vaid suurem paak, kodarveljed ja gessu kohta lausa siidine mootori töö. Kohvreid ja kohvrikinnitusi ei olnud. Samuti raami, mis kaitseks ratast külitamisel. Ka ei avastanud ühtegi leket. Pisikese pinnuna silmas oli ainult vigane bensiininäidik, mis on teine antud ratta tüüpviga - esines ka mitmel teisel müüdaval rattal. Kuna on ka ilma kütusetaseme näidikuta ratastega sõidetud ja ei läinud ma ju uut ratast valima, pigistasin silma kinni ja lõime müüjaga käed.
Talv möödus pisemaid vigasid otsides ja parandades. Ratas sai uue Yuasa aku ja istme alla kaitsmekarbi, millest kõik lisaseadmed (gps, töötuli, USB laadija) läbi käivad. Vahetasin kõik vedelikud (siduri, piduri, mootori, käigukasti, tagadifri), geneka rihma ja palju pisividinaid, mis silma riivasid. Kõik liikuvad osad manuaali kohaselt määritud. Ikkagi minu unistuste ratas ja teeks enne hooaega ilusasti korda.
Ratas sai originaaliväärsed uued esimesed pidurikettad ja klotsid. Taga Mitas 07+, ees Heidenau K60 Scout rehv - sõitnud esimene umbes 800, tagumine mõnisada km, sest algupäraselt ostetud K60 Scout tagarehvi suutsin teisel sõidul puruks sõita. Tagarehviks läks seejärel Mitase 07+, sest Heidenau tagarehv ei näidanud pehmemal pinnal ka erilist pidamist. Samuti sai ratas kokkuklapitavad peeglid ja kokkuvolditavad siduri- ja piduriheeblid - originaalid muidugi tulevad rattaga kaasa.
Lisatud sai tagakohvri kinnitused ja leidsin ka korralikud originaalkohvid.
Kuna rattal oli tagasikutsumise teade, käisin margiesinduses (inchcape) lubatud juppe (tagaratta flants, esimesed piduritorud ja paagielektroonika) vahetamas. Vahetamise käigus tuli välja, et paagiandur iseenesest on korras, aga vahetatud on mingil põhjusel näidikuplokk, mis ei oska paagitaseme anduri signaali lugeda. Lahenduseks pakuti, et peaks olema täiesti programmeeritav asi, ent nemad, kui margiesindus, ei tohi seda lihtsalt teha. Kevadilmade lähenedes saatsin kirja ka Korkele, kes lubas võtta progemiseks aja, kui hullem rehvivahetushooaeg läbi saab. Ja sinna see ununes. Harjusin juba arvestama kütusekulu, nagu ennemuiste. Enne pikemat sõitu paak täis, mis GSA suure paagiga lubab 500-600km muretut kulgemist, ka testitud. Maastikule sõitma tühjema paagiga ja 10l sisse.

Varasuvel läbisid mõlemad silindripead põhjaliku klapiremondi, milles vahetati 2 pesa, 4 juhtpuksi, klapisääre tihendid, 2 väljalaskeklappi ja pandi kõik harmooniliselt toimima. Kõik on seeläbi tihe nagu uuel rattal. Äsja tehtud klapiregull tehase manuaali järgi. Seda tõestab ka käivitumine ja siidine hääl.

Rattaga kaasa: Haynese remondiõpik, milles võetakse ratas pulkadeks ja pannakse tagasi kokku, originaal võtmekomplekt ja hooldusteks vajalikud tööriistad. Castrol täissünt õli ning filter. Esitule kaitseklaasid (8tk). Veel igasugust mudru.
PS: küljekohvril ilutsev tibu ei tule ilmtingimata rattaga kaasa!

Selle eelnevaga püüan selgitada, et tegemist ei ole kirikuõpetaja rattaga, kuid kõik teadaolevad vead ja suuremad tehtud tööd on välja toodud. Tõenäoliselt on ta paremas tehnilises korras kui mistahes äsja maale toodud või maarjamaal müüdav sarnase hinnaklassi GS. Peale seda Eestimaa ringreisi, mis tsiklit otsides ette võtsin, nägin kolme ratast, mis olid Eestist ostetud, täidetud hooldusraamatuga aga sisuliselt sama sitas seisukorras, mis enne maale toomist puhtaks leotatud ja ratta küljes spreivärvitud osadega aparaadid. Peale seda loobusin mõttest, et leian Eesti ajalooga korraliku taaskasutatava isendi....ainult kui siis esindusest uuena ostes. Ehk siis, kui keegi otsib Eestimaalt sõidetavat 1200GS-i, siis võin aidata ostueelse ülevaatusega :)

Müügi põhjus on küllaltki proosaline - pere ja töö kõrvalt ei jää sõitmiseks lihtsalt piisavalt aega, et tasuks 7000 EUR-ist kaherattalist endale lubada.
Ka soovitav hind on 7000 EUR, sest väärt on ta tegelikult rohkem. Miinuse kirjutan koolirahaks ning lõppude lõpuks sain nii kuradi ägeda rattaga mõned korrad sõitmas käia.
ILMA KOHVRITETA ja kohvri kinnitusteta on hind 6500EUR.

Myyjä

Märt Turu

127EUR/ kuukausi
käsiraha 0 EUR
No comprehensive insurance required
BMW R 1200 GS 74kWBMW R 1200 GS 74kWBMW R 1200 GS 74kWBMW R 1200 GS 74kWBMW R 1200 GS 74kWBMW R 1200 GS 74kWBMW R 1200 GS 74kW